Jak przygotować się do zdjęć?

Zacznijmy od zasad montażu, które ważne są podczas nagrywania, aby w post-produkcji zapewnić montażyście odpowiednią ilość materiału. Pewnie doznałeś rozczarowania kiedy pojawił się pierwszy pomysł na film w głowie, po czym włączyłeś lustrzankę, nagrałeś i obejrzałeś nagrany materiał. W czym tkwi problem? Tak na prawdę rynek kinematografii wyznaczył standardy, o których powszechnie nie wiadomo.

Przed rozpoczęciem nagrywania ustaw swój sprzęt tak, jak robią to profesjonaliści! Zastosuj film look:
  • 24p – 24 klatki w trybie PROGRESYWNYM (P). 
  • Standard PAL – nie NTSC
  • 1/48 – migawka. 2x większa od klatkarzu
  • Neutralny styl obrazów lub CINE-D, cinelook – zmniejszy to kontrast i nasycenie w obrazie nagrywanym przez lustrzankę, co pozwoli na swobodniejszą edycję w postprodukcji (korekcja koloru czy tzw. color grading).
  • Jeśli możemy wejść w szczegóły stylu obrazów, ustawiamy: w CANON:
    • Ostrość: 0
    • Kontrast: -4
    • Nasycenie: -2
    • Ton koloru: 0

Użyj małej głębi ostrości

Dzięki temu obraz w tle będzie bardziej rozmazany, przez co będzie wydawać się bardziej profesjonalny.

Letterbox

Czyli poziome marginesy, pojawiające się u góry i na dole. Techniki są dwie: albo nakładamy marginesy na obraz o proporcjach 16:9, albo ustawiamy proporcje projektu 2:35.1 i w nim operujemy.











Standart wzięty ze starego kina. Możesz pomyśleć, że skoro masz do dyspozycji 30 klatek, 60 klatek to ustawianie 24 klatek brzmi niepoważnie. Tymczasem jest to standard używany do dziś przez świat kina. 60 klatek wygląda nienaturalnie, a 30 klatek to format internetowy. 24 FPS jest optymalne dla ludzkiego oka - tworzy wrażenie płynnego ruchu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz